Gjort är gjort

Några projekt:
Vardagspuls.se – En sajt och ett innehållsprojekt från Arla som också innehöll ett TV-program och närvaro på sociala medier.

TUI – t.f Social Media Lead och en rad andra roller på konsultbasis, bland annat i och med transformationen från Fritidsresor till det globala resebolaget TUI.

Matsamtalet – pod där vi vill att alla ska fundera lite mer på var maten kommer ifrån!

Vägens hjältar och Bilprovningen – Hur får du som sponsor ut det bästa och mesta av din investering? Vi tog ut det bästa från Vägens hjältar för Bilprovningen i sociala medier och skapade innehåll och engagemang.

Köttpodden – För Svenskt kött! Allt om kött, allt du velat veta och en hel del du inte visste om

Bloggar i olika grader av aktivitet:

Mat med Mårre – min blogg om mat, dryck och allt där emellan.

Dagens GW – en hyllningsblogg till mediafenomenet Leif GW Persson.

Mårre says – där jag bloggar om allt annat än mat.

Explorecurate.com – Jag var under uppstarten en del av ett bloggarkollektiv om digitalt innehåll.

lantmannen.se – Jag bloggade om allt som bygger Lantmännen som ett livsmedelsföretag och varumärket som en garant för bra mat.

Snackisar – ska vi slå vad? – En blogg om Pafs odds på allt annat än sport.

Loggenbloggen – gästinlägg och en intervju med mig om min vardag som PR-ansvarig för Paf.

En del annat:

Intervju med mig om att blogga om mitt jobb och min vardag.

Mängder av pressmeddelanden från Paf på Cision

Odds på saker som inte är sport använde vi för att få utrymme i media på Paf. Några exempel:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel/article16935415.ab
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/prinsessan-kanske-far-heta-alice_6874873.svd
http://www.vibilagare.se/nyheter/volkswagen-golf-blir-arets-bil-enligt-oddsen

Lantmännen:
Jag var under ett par år innehållsansvarig för allt innehåll på lantmannen.se och lantmannen.com samt Lantmännens närvaro i externa sociala kanaler som TwitterFacebook och Youtube.

Intervju med mig om Lantmännens strategi för att kommunicera med konsumenterna i sociala medier:
Bakvägen till konsumenterna

tv4.se:
Producerade massor med texter av olika slag, nyhetsartiklar, intervjuer och programrelaterat material.
Oj det var många trasiga länkar här, ska se om jag kan fixa lite skärmdumpar från webarchive eller något liknande. Håll ut eller mejla så får vi lösa det på något sätt.
Bland annat:

Melkers kroglogg – en loggbok för arbetet kring Melker Anderssons krog Kungsholmen, från ritning till färdig krog.

Personporträtt på experterna i kriminaldramat Cold Case Sverige – en del av sajten för programsatsningen Cold Case Sverige.

Pelle Johansson om Köksvägen till stjärnorna

Leila Lindholm om sitt TV-program

Markus Aujalays bästa vardagsknep

Magnus Svensson om Bästa maten

Peter Siepen om att gå naken i en åker

MatMårres blogg – på text-TV. Jag satte upp världens första blogg på text-TV.

 

Som chefredaktör och ansvarig utgivare för Allt om Stockholm producerade jag massor av innehåll av olika slag, profiler, artiklar, guider, informationstexter, annonscopy och en fruktansvärd massa, mycket korspublicerades även i printade lokalpress som SvD och stadsdelstidningarna.

Strömmen,CinderellaBig BenLaser GamePhi Phi IslandRacetownSöders hjärta

Gå på krogen efter monopolTest av antibakispillerBob Hund-artikelBarguide till T-banan

Artikel om AoS i Dagens media

Annat:
Intervju med bl.a mig i ICA Kuriren om pappaledighet

Intervju med mig av Kreafon om sociala medier

Artikel om Köttbullens dag i Aftonbladet

Artikel om Lantmännens arbete med sociala medier.

En intervju med mig om Lantmännens arbete med sociala medier.

Systersonen Oskar och hans svamp. (Genomslag i AB, Expressen och Corren) – en plojgrej med en stor svamp vi hittade.

Bokrecensioner – har skrivit massor med film och bokrecensioner men det mesta ligger inte ute på webben.

Balkongbutiken – det roligaste är nog nyhetsbrevet som gick ut till ungefär 1000 balkongintresserade och ett antal branschpress.