Till skillnad från Ajour som var väldigt bra innehållsmässigt men där det direkt kändes som att initiativtagarna aldrig skulle orka köra någon längre tid, och inte tjäna några pengar, så har Kit förutsättningar att bli något riktigt stort och bra. Grundarna är smarta och erfarna visst, men den stora fördelen är förstås att man har familjen Bonnier i ryggen.
Det skulle onekligen vara intressant att veta hur målsättningen ser ut. Gissar på att det finns en deadline för när siffrorna måste vara uppåt och att projektet ska nå en viss lönsamhet inom XX år. Som ett Ajour med bättre affärsmodell och finansiering.
Om jag nu fattar saken rätt så är det innehållet som ska fixa biffen. Ett speciellt innehållskit för varje annonsör kanske?
Den inställningen kan jag ju inte annat än hylla, och hålla med om.
Så här står det om vad projektet ska bli på den sparsmakade sajten; ”en medieprodukt för framtiden där fristående redaktionellt och högkvalitativt innehåll har en självklar plats på den öppna webben”.
Halleluja och lycka till.
Säg till om ni behöver hjälp.