Undrar om skaparna bakom Ello planerade att det skulle beskrivas som en Facebook-dödare eller om det vara blev så? Uppenbarligen börjar många tröttna på Facebook och skulle gärna hoppa i säng med en utmanare och då passade Ello bäst för stunden. Bra tajming i lanseringen men frågan är om de är redo för anstormningen. Att locka med annonsfritt och att meningen är att du ska hänga där med dina kompisar är onekligen fint tänkt.
På Facebook känns det ibland som att vi fördriver vi tiden bland en massa löst folk du knappt vet vilka det är i ett flöde av riktad reklam. Grupper på Facebook har blivit mer intressant och användbart och är det något Ello påminner om är det just Facebooks gruppfunktion.

Ello kan också säkert kännas väldigt lockande för den som inte orkar ta till sig informationen om vad grannens kusin ätit till fredagsmys. Personligen  är jag så dum att jag tycker fortfarande det är ganska kul. Rätt vad det är träffar vi nya människor och får nya vänner, inte sällan tack vare Facebook.

Jag ska kolla upp tjänsten lite mer nu (tack igen Lukasz) men det känns onekligen väldigt mycket Beta i dagsläget. En aning rörigt och efter ett tag letar jag efter FB-knappen för att logga in med Facebook-connect och synka den vägen.

Här sajnar du upp dig för en inbjudan, och på Ello är det jag som är @marre – ses där.